Menu:

- ... mīlēt nebūt nenozīmē skatīties vienam uz otru, bet gan kopā skatīties vienā virzienā.
/Antuāns de Sent-Ekziperī/

Jaunākie raksti:

arrow Māras zeme
arrow Stresa analīze
arrow Sakrālā medicīna
arrow Vienots veselums
arrow Biorezonanses likums
arrow Darbs ar ēnu
arrow Mīlestības alķīmija
arrow Gaismas ķermeņa veidošana
arrow Esmu atnācis mājās
arrow Bagātība nāk caur devību, svētība caur pateicību
arrow Saruna par Māti Nāvi
arrow Smadzeņu pusložu darbība
arrow Sava kalna virsotne jāsasniedz pašam

Pasakas:

arrow Alkatība
arrow Bailes un Agilons
arrow Par zelta zivtiņu
arrow Dāvana Agnesei
arrow Dāvana Annai

Kursi un apmācības:

arrow Kursi "Sevis apzināšanās mācība"

 

ill titleStresa mazināšana un radošo spēju attīstīšana

Tuvojoties jaunam mācību gadam, vecāki ar bažām raugās uz skolas pusi, jo pēdējā laikā skolas ikdienā ienāk arvien vairāk spriedzes un stresa. Tas vēlāk izraisa virkni problēmu un nopietnu veselības traucējumu.

STRESS ir reakciju virkne, ko izraisa jebkurš neparasts, spēcīgs kairinātājs. Tas var būt ģimenes skandāls, apvainojums satiksmes līdzeklī, nepatīkams gadījums uz ielas vai arī skolotāja nepamatota kritika. Patiesībā mēs visi esam pakļauti no mums neatkarīgiem negatīviem emocionāliem pārdzīvojumiem. Bērnus sabiedrības un ģimenes kopējās problēmas skar vairāk nekā mums patiktu to atzīt.

Stresam raksturīgas vairākas stadijas:
1. Trauksmes stadija;
2. Rezistences stadija;
3. Izsīkuma stadija.

Trauksmes stadijā notiek organisma aizsardzības spēju mobilizēšana. Organismā vērojama pastiprināta adrenalīna izdalīšanās un simpātiskās nervu sistēmas aktivitātes īslaicīga palielināšanās. Tā saucamais “lampu drudzis” pirms eksāmena vai kādas uzstāšanās. Pēc tam pavairojas virsnieru garozas hormonu glikokortikoīdu daudzums asinīs. Tas ir normāli. Jāuztraucas tad, ja šādā stāvoklī bērns nonāk vairākas reizes dienā ģimenes nesaskaņu, sadzīvisku konfliktu vai citu apstākļu dēļ. Tad arī pie daudz nenozīmīgākiem kairinātājiem viņa organismā var pamanīt izmaiņas, kas vēlāk izpaužas kā neraksturīga uzvedība vai slimības pazīmes. Izmainās visa organisma hormonālā sistēma, mainās šūnu un šūnu membrānu darbība, mainās arī organisma enerģētika. Sākuma stadijā mugurpusē virsnieru rajonā var sajust paaugstinātas vibrācijas it kā drebēšanu. Tas vēl nav bloks, bet tomēr bērns ir viegli ietekmējams, nervozs, uzbudināts. Šajā stadijā ļoti labi līdz Reiki seanss, kas pacientu nomierina pilnīgi. Tāpat tas attiecas uz gadījumiem, kad stresu izsaukusi vienreizēja emocionāla trauma.

Tādas ikdienišķas lietas dēļ ne katrs palīdzību meklēs ārpus ģimenes. Ja vecākiem patiesi rūp bērna veselība un panākumi skolā, noderētu vienkāršu paņēmienu un līdzekļu zināšana, kā novērst stresa pirmo pakāpi. Mājas apstākļos palīdz muguras masāža, glāstīšana un saprotoša attieksme. Lai masāžai būtu paliekošs efekts, nav jālieto dārgi un stipri medikamenti, gluži otrādi, lieliski līdzēs dabas materiāli un mūsu zemē ražotie, piemēram, firmas “Ekoell” krēmi un eļļas.

Ja kairinājums atkārtojas regulāri, bērns palīdzību nesaņem, iestājas 2. – rezistences stadija, kad izmaiņas var novērot visā ēteriskajā un astrālajā ķermenī. Rezistences stadijai raksturīga organisma pastiprināta pretestība, signāli pret stresu izraisošo cēloni. Cilvēkam parādās savādas sajūtas, ko grūti definēt, sūdzības, ko neviens mediķis neuzskatīs par sakarīgām. Cilvēkam var parādīties agresivitāte, dusmu vai otrādi asaru uzplūdi, noslēgšanās sevī vai otrādi nemitīga pļāpāšana, slikts miegs, muskuļu saspringums, koncentrēšanās spēju traucējumi, izmainīta garšas vai smaržas sajūta utt. Tas viss astrālā un ēteriskā ķermeņa disharmonijas dēļ, kas liecina par enerģētikas izmaiņām šūnu līmenī, jo to membrānu caurlaidība kļuvusi netipiska. Sākas procesi, kurus varētu nosaukt par organisma, sevišķi ēteriskā ķermeņa pašnoārdīšanos. Šis process skar gan apziņu gan zemapziņu, parādās savādi sapņi, jocīgas sajūtas visā ķermenī. Pieaudzis cilvēks tieši šajā stadijā visbiežāk meklē dziednieka palīdzību, bet ar bērnu ir savādāk.

Ne visi vecāki ikdienas steigā pamana, ka ar viņa bērnu kaut kas notiek. Gluži otrādi, bērns saņem pārmetumus arī no vecākiem par sliktajām atzīmēm, kas parādās arvien biežāk. Ja skolā nav psihologa, kas laikus sniedz profesionālu palīdzību, un vecāki vienotā frontē metas kopā ar skolotāju pāraudzināt sliņķi par to, ka stundās neklausās, bezmērķīgi pavada laiku, sapņo nez par ko, rezultāti ilgi nav jāgaida – ieslēdzas visa organisma aizsardzības sistēma un bērns it kā pilnīgi ieiet sevī, zaudē jebkuru interesi ne vien par mācībām, bet arī par dzīvi kopumā. Šai stadijai, ja to pareizi novērtē un pārņem vadību, ir savi plusi un savi mīnusi!

Mīnusi – cilvēkam ir izteikts diskomforts, slikta pašsajūta, neapmierinātība, visi apkārtējie liekas slikti, kritiska dzīves pozīcija. Plusi – šie simptomi spiež cilvēku mainīties, mainīt sevi, savu attieksmi.

Tā būtu īstā reize, kad sākt nopietni vērtēt savu attieksmi pret dzīvi, darīt kaut ko konkrētu savas veselības labā. Lai palīdzētu vecākiem sniegt elementāru palīdzību bērnam un vajadzības gadījumā arī citiem ģimenes locekļiem, firmas “Ekoell” eksperti sniedz bezmaksas konsultācijas par krēmu un eļļu izmantošanu veselības saglabāšanā. Gan bērni, gan pieaugušie var apgūt vienkāršus masāžas un pašmasāžas paņēmienus, iepazīties ar mūsu teritorijā augošo augu dziedinošajām īpašībām. Ja runājam par stresa otrās pakāpes garīgo pusi, ir sākusies “ego“ noārdīšanās. Cik daudzi cilvēki to apzinās un vai vispār par to domā? Gluži otrādi, vai nu krīt izmisumā vai meklē iespēju no šī stāvokļa atbrīvoties.

Ko darīt dziedniekam šajā stadijā ?
Vispirms paskaidrot cilvēkam, kas ar viņu notiek, dot izvēles iespējas:
1. novērst diskomfortu bez iedziļināšanās cēloņos,
2. parādīt ceļu un izglītošanās iespēju sevis pilnveidošanā un savu radošo spēju apzināšanā,
3. ja tas ir bērns, paskaidrot vecākiem nepieciešamību bērnu garīgi sagatavot pilnvērtīgai dzīvei.

Cilvēkam ir jāapzinās izvēles iespējas, sākt garīgās attīstības ceļu vai turpināt sevi graut. Gaišreģis bez grūtībām pratīs parādīt perspektīvu gan vienā, gan otrā variantā. Apstākļus, kuros mēs dzīvojam, parasti izmainīt ir diezgan nereāli, tātad jāmaina domāšana. Tāpēc bez parastajām enerģētiskajām dziedināšanas metodēm klāt jāņem arī NLP. Ja dziedniekam ar savu domu izdodas mainīt situāciju, parasti otrā stadija beidzas ar nomierināšanos. Cilvēks guvis jaunu pieredzi un dzīvo tālāk. Ar bērnu ir savādāk, viņš ir gatavs mācīties un to arī dara, ja rodas tāda iespēja. Šī stadija var kļūt par lūzuma punktu personības attīstībā, par iekšēju motivāciju sākt personības augšupejas ceļu. Svarīgi būtu šo brīdi nepalaist garām, kad stress, spriedze cilvēku ir novedusi līdz tādai pakāpei, ka pa vecam dzīvot nav iespējams, dzīve piespiež meklēt izeju.

Ja vecāki pamanījuši savā bērna uzvedībā un rīcībā izmaiņas, paši nav spējuši rast risinājumu, tad jāgriežas pie psihologa vai dziednieka. Ja šāda palīdzība no malas nenāk, pusaudži sāk meklēt izeju paši. Risinājums ir tradicionālais variants - alkohols, narkotikas…

Pastāv arī cita iespēja; palīdzība nav saņemta, stresu izsaucošais faktors turpinās vai bērnam jau līdz tam ir bijuši nieru un virsnieru darbības traucējumi, tad iestājas stresa trešā – izsīkuma stadija. Šī stadija var novest organismu līdz bojā ejai. Turpinās ēteriskā ķermeņa noārdīšanās, astrālais ķermenis deformējas, sākas depresija, klejojošas sāpes visā organismā, patoloģiskas izmaiņas audos, hormonāli traucējumi, audzēji utt.

Šajā stadijā ar dziednieka palīdzību būs par maz, jo jādarbojas 3 līmeņos:
1. fiziskais – masāžas, atbilstoši medikamenti,
2. enerģētiskais – Reiki, Su- Džok, u.c.
3. garīgais – NLP, halodinamika, lūgšana.

Šajā stadijā vajadzīga kompleksa iedarbība un paša cilvēka ticība, vēlēšanās izveseļoties. Ja cilvēks ir nonācis līdz trešajai stadijai, stresu izraisošajam faktoram ir bijis jābūt ilgstošam. Varētu teikt, ka starp kairinājumu un cietušo ir izveidojusies enerģētiska saite. Kairinātājs var būt konkrēts cilvēks (kolēģis, priekšnieks, laulātais draugs, vecāki) vai situācija, kurā cilvēks regulāri nonāk un no kuras tam kaut kas jāmācās. Parasti pie dziednieka nonākušais saņem palīdzību un atvieglinājumu, jo saitīte tiek nocirsta. Vai ar to līdzēts? Uz zināmu laiku jā, bet nemainot domāšanu cilvēks pats drīz radīs jaunu atkarību. Lūk šeit atkal parādās dziednieka radošais moments. Viņam ir jāprot pieslēgt CNS, jāprot izmainīt domāšanu, jāprot vecās domformas no negatīvām nomainīt uz pozitīvām, jāparāda ceļš uz gaismu.

Mūsdienās vairs nepietiek piesaukt “ļaunu aci”, “noskaudumu” vai melno maģiju. Ir jābūt kā Bībelē teikts: “Gudriem kā čūskām un bez viltus kā baložiem”. Stresu nevar izārstēt vienas bailes nomainot ar citām. Ir jābūt skaidram zinātniski pamatotam mehānismam un ceļam ar noteiktu mērķi un pieturas punktiem. Cilvēkam ir reāli jāsajūt dziednieka darbības rezultāts un jākļūst aktīvam dalībniekam savas veselības saglabāšanā.

Varbūt uz stresu varam paskatīties kā uz dārznieku, kurš savākto netīrumu kaudzi uzslauka virsū kādam māceklim? Kāds jauneklis gribējis kļūt par mācekli Budam. Dodoties pie skolotāja, viņš saticis dārznieku, kurš saslaucījis lielu kaudzi netīrumu. Puisis lielā laipnībā sveicinājis dārznieku, bet tas par atbildi ar slotu netīrumus uzmēzis šim tieši virsū. Jaunais cilvēks pārskaities ieradies pie skolotāja un sūdzējies par dārznieka nekaunību. Buda atbildējis: “ Ej meditē, atnāc pēc mēneša.” Pēc mēneša censonis lieliskā omā, tīrā apģērbā dodas pie skolotāja, pasveicina dārznieku un tas atkal visu drazu uzslauka viņam virsū. Sašutušais jauneklis sacījis, ka vēlas kļūt par mācekli, bet dārznieks atkal visu sabojājis. Buda atbildējis: “Ej meditē, atnāksi pēc gada!” Apņēmības un miera pilns jauneklis pēc gada trešo reizi nācis pie skolotāja, lai kļūtu par mācekli. Dārzs bijis ļoti skaists, saposts, jo veseli trīs dārznieki rūpīgi visu savākuši lielā kaudzē. Jauneklis garāmejot sveicinājis dārzniekus un tie visi trīs bez žēlastības uzgāzuši kaudzes saturu jauneklim. Šoreiz viņš katram no tiem paklanījies un sirsnīgi pateicies, jo arī pēc tā palicis tīrs un neskarts. Būtu lieki jautāt vai jauneklis ticis par Budas skolnieku.

Labāk, protams, ir dzīvot bez stresa, tas ir, savu organismu turēt veselu un pie mazākā diskomforta sniegt tam fizisku (masāža), emocionālu (laba kompānija) un morālu (gaišas domas) atbalstu. Ja dzīve mūs tomēr ir nostādījusi stresa situācijā, tad jācenšas no tās gūt mācību, kas kalpotu kā pakāpiens harmoniskas un konkurētspējīgas personības attīstībā. Būtu labi, ja visi kopīgiem spēkiem mēs prastu arī bērniem parādīt katras situācijas radošo pusi.

VINGRINĀJUMI IEKŠĒJĀS REDZES TRENĒŠANAI
1. Nogulties un atbrīvot apģērbu, lai nekur nespiež.
2. Sākot no kājām, sasprindzināt visu ķermeni, savienotas rokas pacelt virs galvas. Skaitot līdz septiņi, aizturēt elpu, anālo atveri ievilkt, sasprindzināt vēdera un muguras muskuļus. Uz izelpu atslābināties. 3x
3. Sasprindzināties vidēji stipri, mierīgi, aizturēt elpu, gari atviegloti izelpot. 3x
4. Vairākas dziļas nomierinoša ieelpas un garas atslābinošas izelpas.
5. Ja nepieciešams, iztirināt rokas un kājas un vēlreiz veikt sasprindzināšanos un atslābināšanos.
6. Katras atslābināšanās laikā iztēloties kā viss sasprindzinājums iztek un tā vietā ieplūst gaisma, siltums, miers.
7. Elpot mierīgi un iztēloties kā viss ķermenis atslābinās, pieplūst ar gaismu, mieru, siltumu, mīlestību. Pilnīgi relaksēties.
8. Domu pacelt galvas vidienē un iztēloties kā no lejas uz augšu pa mugurkaulu ieplūst gaisma vispirms līdz sirds čakrai, kur sasilda un piepilda visu krūšu kurvi. Tad plecu daļā, galvas vidienē. Katrā punktā ļauj enerģijai pulsējot piepildīt un sasildīt apkārtējos orgānus.
9. Lai aktivizētu enerģiju galvas vidienē, var veikt elpošanu ar krāciena efektu uz izelpu, liekot vibrēt augslejām.
10. Kad galvā kļuvis pietiekoši gaišs, iztēloties, ka apskata interesējošo vietu vai problēmu savā ķermenī. Piepildīt to vietu ar gaismu un enerģiju.